top of page

Kniha: Několik žánrů na jedné Planině


Není to tak dávno, co mě napadlo, že bych chtěla zkusit něco ze severské literatury mimo detektivní žánry. A tak jsem uvítala ve své čtečce Pustinu spisovatele jménem Steinar Bragi, kterou provází příslib thrilleru namixovaného s prvky islandského folkloru. A nakonec se mi dostalo i psychologického dramatu, zamilované zápletky,... aneb jak se pokochat různými žánry v jedné jediné knize.


Přiznávám, že zpočátku jsem byla mírně rozpačitá a nemohla jsem se do knihy začíst. Přeskoky mezi "tím strašidelným" a "tím společnost zkoumajícím" byly na můj vkus dost kostrbaté, špatně se mi zvykalo. Naštěstí se ale děj záhy rozjel (nebo jsem si já zvykla?), všechno do sebe najednou zapadalo a stránky začaly utíkat.


Bragi vypráví příběh dvou mileneckých dvojic (složení abstinující alkoholik, dívka s traumatem po smrti matky, nymfomanka, které se zvrhla původně úspěšná kariéra, a závistivý ex-dealer, jenž se chce procpat do vyšší společnosti a nejde mu to), které uvíznou po autonehodě uprostřed planiny, kde je kormě domu, do kterého nabourali, pusto a prázdno. Pokud nepočítáme stařenu a pomateného staříka obývající nabouraný dům a pár přízraků, kterých se všichni bojí, ale nikdy je nikdo neviděl.


Uvítala bych, kdyby v knize bylo víc těch strašidelných pasáží, kdy se zvedá vítr, písek zaslepuje oči a podivné zvuky vám i postavám knihy nahánějí hrůzu. Bragi je umí velmi dobře podat! Bohužel pro nás děsuchtivé - psychologické rozbory postav a jejich životů v knize převažují. Nejsou špatně, to ne! Jen se asi raději bojím.


Každopádně - celá recenze je k nalezení na webu Neoluxoru, kterému tímto děkuji za recenzní e-book.

Kniha: Planina (Hálendið)

Autor: Steinar Bragi

Překlad: Lucie Korecká

Vydal: Kniha Zlín, 2016

Nedávno vyšlo:
Chci číst na téma:
Zatím žádné štítky
bottom of page