top of page

Kniha: Rozepsaný stereotyp o ženách, které neví, co chtějí


Kmotr Maria Puza je jednou z těch strašně dobrých knížek, na které nedám dopustit a které se mi opravdu dobře četly. Proto jsem se také pustila do Gangsterovy přítelkyně, toužila jsem po návratu k mafiánskému tématu a pohled očima ženy byl pro mě zajímavou novinkou. Jen to nakonec nebylo tak skvělé, jak jsem si vysnila.

Hlavní hrdinka knihy se jmenuje Karin a byla by výborným výzkumným materiálem pro psychologa či psychiatra. Je to chodící soubor všemožných protikladů a rozporuplných myšlenkových pochodů. Strašně se bouří proti matce a sestrám, odmítá jimi nalinkovaný život městské slušňačky, nechce mít společensky uznávanou práci, chce být volná jako pták. Vždycky balila chuligány, divné týpky a skončila s mafiánem nejvyšší kategorie a tvrdí, že ho miluje nade všechno, že on je ten pravý a jediný. Je nadšená ze svého moderního domu s designem podle poslední módy.


Ale zároveň se jí po matce a sestrách stýská, přišlo mi, že až s nostalgií vzpomíná na všechny jejich marné pokusy vyrvat ji ze spárů násilnického gangstera. Strašně ráda by ke své rodině našla cestu zpět (ale brání jí v tom vztah, který nechce opustit). Svému milovanému lže o antikoncepci a zatím co on touží po potomkovi, ona tajně polyká prášky, protože nechci přivést dítě do rodiny, kterou živí krádeže, přepadání a zabíjení. Svůj parádní dům vnímá i jako své vězení, nesmí se z něj bez svolení vzdálit, mobilní telefony stále při sobě, aby mohla kdykoliv přijmout hovor od svého drahého. Bere drogy, aby zapomněla, že za všechno tohle bohatství platí jiní lidé třeba i životem.


Na vášnivě zamilovanou dívku je v knize až moc racionálních myšlenkových pochodů, celé je to takové podivné a spíš než pochopení, lítost ve mně kniha vyvolávala nechápavé kroucení hlavou – co ta holka vlastně chce? Stojí jí život s gangsterem za to, aby se naprosto odstřihla od normálního života, přátel, práce, koníčků? Podle jejích vlastních slov ne, ale stejně zůstává.


Asi nejsem dostatečně holčičí, abych si tuhle knihu dokázala dostatečně užít :) Zaujaly mě spíš ony naprosto si odporující myšlenkové pochody, než celkový děj a Karinin nešťastný příběh. Ale věřím (i soudě dle jiných recenzí), že své nadšené čtenáře, kteří se budou bavit celkem, si najde.,


Děkuji Neoluxoru za recenzní e-book, na jejich webu najdete i recenzi, kterou jsem pro ně sepsala.


Kniha: Gangsterova přítelkyně Autor: Karolina Ramqvist Překlad: David Pišvejc Vydal: Kniha Zlín, 2016

Nedávno vyšlo:
Chci číst na téma:
Zatím žádné štítky
bottom of page